Detail technológie Hybridné elektrocentrály

Hybridné elektrocentrály HERON sú vybavené spoľahlivým a výkonným 4-taktným motorom HERON, upraveným na spaľovanie LPG (propán-bután), NG (zemný plyn) a štandardného 95-oktánového benzínu. Výsledkom je ekonomickejší, ekologickejší a univerzálny generátor.

Charakteristika

Vo vývoji strojov HERON sa snažíme byť vždy vpredu. Predstavujeme preto nový rad generátorov spaľujúcich LPG (propán-bután), NG (zemný plyn) a benzín. Zároveň tak vychádzame v ústrety potrebám a požiadavkám používateľov, ktorí stále častejšie preferujú všestranne šetrnejšiu techniku.

Výsledkom nášho snaženia je ekonomickejší, ekologickejší a spoľahlivejší generátor na konštrukčnom základe overených benzínových motorov HERON ich prebudovaním na plyn. Táto konštrukčná zmena nie je iba prestavbou benzínového motora na plyn úpravou karburátora – vyvinuli sme celý nový palivový systém a komplexne sme prepracovali motor. Ten vyžadoval nové technické riešenia, ktoré všetky časti motora dokonale prispôsobia odlišným podmienkam pri spaľovaní plynu.

technologie_hybrid_graf01

Šetrnejšie k prírode

Produkujú podstatne menšie množstvo pevných častíc vo výfukových plynoch ako benzínové motory vďaka lepšiemu spaľovaniu plynu v dôsledku lepšieho okysličovania paliva. Emisie výfukových plynov sú až 9x nižšie, než vyžadujú európske normy.

Úspornejšia prevádzka

Tieto generátory majú síce porovnateľnú objemovú spotrebu ako benzínové, ale vďaka nižšej cene plynných palív sa náklady na prevádzku môžu znížiť až trojnásobne! Vyššia obstarávacia cena sa rýchlo zaplatí nízkymi prevádzkovými nákladmi.

Jednoduchý štart

Jedinečným konštrukčným riešením zmiešavača a regulátora sme dosiahli (a dôkladne otestovali) schopnosti motora štartovať za studena ľahšie ako u benzínových elektrocentrál. Palivový systém je konštruovaný ako uzavretý pretlakový systém, preto je štart a prevádzka bezproblémová aj pri vyšších teplotách.

Dlhšia životnosť

LPG a zemný plyn neobsahujú žiadne agresívne zlúčeniny, ktoré sa z veľkej časti podieľajú na korózii vnútorných dielov motora, čo predlžuje životnosť dielov ako sú valec, hlava valca či ventily. Dochádza tiež k nižšej degradácii vlastností motorového oleja a rozpúšťaniu a spaľovaniu olejového filmu na stenách valcov. Usadeniny v spaľovacej komore sa tvoria v oveľa menšej miere, než je tomu pri benzínových motoroch. To všetko zvyšuje efektivitu prevádzky a uľahčuje štartovanie.

Dlhšia (či neobmedzená) výdrž

Benzínové elektrocentrály majú dobu prevádzky len niekoľko hodín bez prítomnosti obsluhy, čo je dané veľkosťou zabudovanej nádrže. Pri použití zemného plynu z rozvodnej siete môže elektrocentrála bežať aj niekoľko dní a pri použití LPG môžete použiť ľubovoľne veľkú plynovú nádrž.

hybridna-elektrocentrala@2

Použitie

Jednofázové a trojfázové hybridné elektrocentrály HERON predstavujú v spojení s LPG vo fľaši ideálny zdroj elektrickej energie v domoch, na menších stavbách, v chatách a všade tam kde je treba, aby bol v prípade potreby mobilný. V zapojení do pevného rozvodu (pripojením na distribučnú sieť zemného plynu (NG) alebo na zásobník LPG), predstavujú výborný stály alebo záložný zdroj elektrickej energie. Vďaka systému regulácie napätia sú vhodné pre napájanie elektrického náradia, vykurovacích a osvetľovacích telies.